lördag 10 april 2010

10 dagar

sedan jag bröt benet. Tiden går riktigt fort trots att jag ibland kan känna att det händer ingenting. Jag har inte direkt ont nu utan det är snarare problem med att benet sväller i gipset så fort som jag låter det hänga nedåt. Sedan har det börjat skava lite lätt vid fotknölarna.

Den 20:e ska jag få byta gips, riktigt varför vet jag inte men det är väl för att se att mitt ben mår bra trots att det är inpackat. Sedan den 14:e maj ska jag tillbaka igen för läkarbesök. Jag kommer inte ihåg om det var för att ta bort gipset då eller om det var då de skulle ta skruvarna. Men det löser sig.

Idag har jag efter en liten seg start på morgonen, bakat en cheesecake med pinjenötter och planeterat lite frön. Det skulle jag ha gjort för 2-3 veckor sedan men bättre sent än aldrig. Jag har planterat röd tobaksplanta, vit vallmo och praktsalvia. Jag har även beställt ytterligare fröer, bland annat sommarcypress. En ljusgrön växt som blir mellan 60-80 cm hög, vilket jag tänkte ha som en provisorisk häck. Den blir härligt röd på hösten-

I år behöver vi så mycket plantor för att det ska se ut som något överhuvudtaget ute på gården. Det blir mycket ett-åringar för att sedan bygga upp det perenna beståndet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar