måndag 5 april 2010

Händer inte mycket

Äntligen börjar den här dagen också ta slut. Imorgon ska jag tillbaka till lasarettet och förhoppningsvis få det heltäckande gips jag ska ha. Sedan hoppas jag att jag får åka hem igen eftersom deras mat inte är att leka med.

Intressant blir om jag får belasta foten eller inte. Det blir tufft om jag inte får belasta den alls. Mina muskler i axlarna är inte tränade för att lyfta 80 kg. Om jag inte alls får belasta funderar jag på att låna en rullstol som jag kan ha på jobbet så slipper jag anstränga mig där med kryckorna. Hemma är inte så farligt, dels pysslar Tommy om mig och dels så är det korta sträckor.

Sjukgymnast lär jag behöva, först för axlarna och sedan för foten. Troligen kommer jag att göra det här till en träningsdagbok, inte för en utvecklande träning som jag tänkt utan för att få se hur jag fixar en rehabsträning. Jag har hört skräcksiffror på upp till två år innan man är i form igen men jag satsar på att klara tjejklassikern nästa år med start i februari med tjejvasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar