måndag 11 januari 2010

Vardag igen

Det är riktigt skönt att det har blivit vardag igen med strukturer. Det innebär också att det är dags för mina veckomenyer. Det har blivit ännu mer intressant nu när vi har flyttat utanför stan och bör planera handlingen ännu bättre. Det låter kanske inte så roligt men jag tycker om att ha ordning på det jag gör.

Må: Baconlindad köttfärslimpa fylld med oliver, soltorkad tomat och fetaost. Gott och saftigt.
Ti: Rotfrukter i mustig buljong och lövbiff (hittade receptet i en gammal Allt om mat (nr 2/2002)
On: Chipotlebakad lax, samma gamla Allt om mat. (mycket rotfrukter den här veckan)
To: Lasagne
Fr: Ansjovis- och prästostbakad hälleflundra (tasteline)
Lö: Ädelostfylld kyckling med äppel- och sellerisallad (ica)
Sö: Veenas vindaloo, (ica) en superhärlig gryta som vi har gjort många gånger

Det var en hel vecka som jag även lyckats få med lite av det vi har i kyl och frys också. Jag känner mig riktigt nöjd över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar