onsdag 6 januari 2010

Många målsättningar

men dåligt resultat. Jag vet inte riktigt varför man aldrig lär sig. Min tanke var, att eftersom vi är så mycket lediga under helgerna, så kommer jag att ha gott om tid att blogga om mat, vinteräventyr och träning.

Det blev inget av det, dagarna bara sprang iväg utan att jag riktigt hann med att styra upp dom som jag ville. Samtidigt känns det som en riktigt bra period när jag har hunnit bry mig om nära och kära.

Nyårsafton påbörjades med en inventering för jobbets räkning för att sedan åka till Boden och mor. Kim följde med och vi bjöd på en riktigt god nyårsmiddag. På kvällen så hade vi en alldeles egen privat middag som varade i drygt 3 timmar i en synnerligen mysigt tempo. Jag skulle påstå att det här var den ultimata nyårsafton.

Vår middag bestod av;

färsk gratinerad hummer
renfilé med hasselbackspotatis, jordärtskockspuré och svampstuvning
chokladsufflé med hjorton


Nyårsdagen åkte jag upp till Arvidsjaur och hälsade på min faster som ville diskutera livets allvar. Hon ringde på nyårsafton och det hördes att hon verkligen behövde få diskutera av sig.

De resterande av helgdagarna gick åt till att städa i gäststuga och försöka komma fram till botten med problemet om vad vi har och vars vi har det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar