torsdag 14 januari 2010

Pilates

Det är nog en av de bättre träningarna när det gäller att bygga muskler i mage och rygg. Man använder alla små muskler med precision i långsamma bestämda rörelser. Det känns verkligen att man arbetar även om inte det syns så mycket att man arbetar.

Idag var det lite pest och pina eftersom jag inte gjort det sedan i mars ifjol. Jag fick kramp i benen, magmusklerna protesterade eftersom de inte behövt göra det här på evigheter. Och jag kommer garanterat att ha rejält med träningsvärk efter det här.

Nästa pass jag kör pilates är på torsdag igen men jag ska ta ett litet fuskpass hemma på söndag och träna någon enkel övning för att koncentrera mig på andningen. Samt att träna på smidigheten i ryggen för att komma tillbaka och klara av att rulla upp och ner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar