fredag 25 december 2009

Vi skulle inte köpa några julklappar

till varandra i år. Tanken med den här julen var att vi bara skulle njuta av julen, ingen stress, inga julklappar, ingenting.

Vi har nästan lyckats med att få det så, men min man kunde inte hålla fingrarna i styr när han var och handlade det sista igår. Han köpte en julklapp till mig (oss). Innebörden är visserligen att vi går totalt ner i varv och blir okontaktbara. Han köpte oss ett pussel.

Jag älskar han för det (också). Nu blir det några timmar framför köksbordet, enda nackdelen är att vi fortfarande har lite dålig belysning i storrummet.

Idag är det -17 grader, gnistrande vitt och vi har en lång härlig dag framför oss. Den började med en lång sovmorgon med korsord och Sudoku. Snacka om att ha det stressigt, vi måste upp och hinna äta lunch innan det är dags för middag.

Ha en trevlig fortsatt julhelg, jag vet vad jag gör i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar