söndag 23 augusti 2009

Vart tar tiden vägen

Det sägs att tiden går fort när man har roligt. Och det stämmer nog, för att jag hinner inte riktigt med. På lördagen arbetade jag som vanligt i butiken, det är slut med lördagsledigt nu. Det var riktigt roligt och kunderna är riktigt trevliga och engagerade. Vi har en potentiell köpare på butiken så jag håller verkligen tummarna. Det vore roligt om den kunde leva vidare.

Efter att jag arbetat färdigt åkte vi ut till stugan. Det blev inte så mycket gjort under eftermiddagen, vi la ut nät och efter det blev det en god middag. Grillad kycklinglårfilé med grönsaker.

Idag så började vi med att städa tomten, diska och ta upp nätet. Det blev 4 fina abborrar och en liten lagom gädda. Så två middagar är räddade för den här veckan. Resten av veckan blir det smått och gott ur frysen. Jag ska ha en frysrensning eftersom frysen är överfull och jag har ingen kontroll på vad som finns där. Jag har gjort en snabbinventering ikväll och vi har bland annat grillad kyckling, rödspätta och fläskfilé som ska tillagas. Sedan har jag lite broccoli som ska få bli soppa. Med andra ord så är nog hela vecka räddad med lite kompletteringar.

På eftermiddagen var det höstuppstart med munskänkarna, vi var ute på en båttur ute i skärgården med vinprovning. Dagen började lite ruggigt med duggregn men under skärgårdsturen lättade det upp och vi hade sol under större delen av eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar