tisdag 27 januari 2009

Silverprojekt "Hänge I"


Även om det inte blev någon silversmides kurs i måndags så har jag ett nytt projekt på gång. Mellan kunderna idag har jag stått vid mitt arbetsbord och flätat silvertråd till ett rutnät. Först hade jag glödgat och bockat ett antal trådar för att fläta ihop dom. Tråden ser lite kul ut i färgen eftersom den är glödgad-

Det var lite pillrigt men jag blev nöjd till slut. Nästa steg blir att löda ihop det, jämna till det, löda på en ram för att slutligen få dit en pärla i mitten. Vi får se om jag fixar det. Nästa steg blir på måndag kväll.

Idag sålde jag ett av mina smycken som jag tillverkade under hantverksmässan i Luleå. Jag kan få lite ångest när jag ska skilja mig från en del av mina smycken. Även om det är det som vitsen med att tillverka dom. Men jag är alltid olika nöjd med mina smycken och det här var ett av mina favoriter. Det blir nog inte ett exakt likadant igen men jag gillar konceptet. Så någon version av det i en annan färg skulle jag tro.

Dagens middag; Kryddig och enkel korvgryta En riktig härlig, smakrik och lättlagad vardagsmiddag. Kombinationen av pepparrot, skånsk senap och äpple var helt suveränt. Kompletteras med potatis eller pasta.

Nu ska jag avsluta kvällen med att påbörja min mors morgonrock och inviga mina nya bärbara hörlurar. Min kära make är rätt så less på att lyssna på samma böcker som jag. Ytterligare ett plus är att jag inte störs på samma sätt av ljudet från symaskinen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar