söndag 6 mars 2011

Skidtur

Skidturen gick sisådär, det känns att jag inte använt foten på länge. Att åka skidor på isen innebär att det inte är spårat och fint utan gropigt och isigt.

Så alla muskler som inte använts det sista året fick verkligen arbete. De protesterade lite genom att krampa så att jag fick stanna upp. Normalt sett brukar jag prestera mellan 5-10 km utan att kinka men nu var det bara inse att det kanske tar lite tid innan jag riktigt är i form igen.

Slutresultatet idag blev 2,1 km på 25 minuter. Det skulle innebära om jag räknar om det i vasaloppstider 9 mil på drygt 18 timmar.... Tur att jag inte ska åka vasaloppet utan bara tjejvasan nästa år. Tills dess borde jag ha hunnit träna upp mig.

Det är åtminstone skönt att ha börjat röra sig igen. Avslutade dagens goda gärning med ett pass på roddmaskin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar