lördag 12 mars 2011

Årets första plantering

Igår passade jag på att inhandla frön så att jag kan förkultivera dessa.

Det blev mycket lågväxande plantor som jag tänkte ha på slänten. Idag är slänten bara jord och några enstaka stenar. Stenarna ska fyllas på så småningom med till dess får det bli lite blomster. Jag har köpt Praktportlak, Strandkrasse, Backtimjan och Aubrietta blue cascad till det.

Sedan köpta jag också Hängverbena och Rosenskära som jag tycker är så tacksamma. Till sist köpte jag även paprika, gurka och squash. Jag trodde jag hade köpt tomater också men de måste ha blivit kvar i affären.

Det mesta har jag sått idag och ställt i mina fönster. Jag har verkligen härliga fönster för att dra upp växter i. När de börjat gro ska de få hamna i gäststugan där jag har det lite svalare.

Nu är det bara att hålla tummarna att jag lyckas med att dra upp dom också. Med andra ord inte låta dom torka ut, bränna sönder dom eller något annat dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar