lördag 12 mars 2011

Dagens motionspass

Idag har vi haft strålande sol och gnistrande snö. Det hade varit härligt att få åka ut med skidorna, Men efter förra veckan test och konstaterande att min fot inte riktigt klarar av att åka ännu så är det bara att avvakta med det ett tag till.

Istället blev det att ta på sig det rejäla fotstödet jag inköpt och en långpromenad. Det blev drygt 6 km, det är det längsta hittills sedan jag bröt benet för snart ett år sedan. Jag vet inte om jag kommer att kunna springa riktigt igen men det är skönt att röra på sig igen.

Jag var på en hälsoundersökning för ett litet tag sedan och läkaren konstaterade att sedan jag var där sist (tre år sedan) så hade jag gått upp TIO kilo. Inte roligt och nog vet jag att jag ökat i vikt men att det har gått på så kort tid hade jag inte riktigt tänkt på. Och eftersom jag tycker vi äter riktigt hyfsat så är det rörelsen som saknas. Min teori är att det är de två senaste åren som gjort det hela, mycket arbete och lite träning.

Målet är att de 10 kilona ska bort och att jag ska nå en målvikt på 70 kilo. Enligt BMI så borde jag till och med under 70 kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar