torsdag 8 oktober 2009

Båten är upptagen

Jag är fortfarande lika förvånad över hur fort tiden går. Veckorna bara springer iväg.

På tisdagskvällen så hade vi vinkurs hemma hos oss. Som avslutning bjöd vi på en supergod laxrätt med nudlar.

Laxen var marinerad i lime, soya, honung och sesamolja. Efter att den legat i marinaden så rullade vi den i sesamfrön och stekte i ugnen.

Nudlarna blandades med sallad, röd mangold, salladslök, färsk koriander och dressing. Dressingen; limeskal, limesaft, vitlöksklyfta, ingefära, spansk peppar, honung, ljus soya, majsolja och koriander.

På onsdagen var jag ut till Kallviken efter att jag slutade arbeta, det var dags att dra upp båten. Vi hade tur att den fortfarande flöt efter ovädret som var, nu är den uppdragen på land med hjälp av våra härliga grannar.

Onsdagens middag bestod av ett par biffar kryddade med kardemumma, en klart annorlunda och läcker smak. Receptet var taget ur senaste ICA buffen.

Ikväll är vi faktiskt lediga, det är inte så dumt. Jag gissar att det blir en tidig kväll för mig ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar