tisdag 8 januari 2013

Skidträning


Vi har haft en otrolig tur med vädret den här veckan. Det har inte varit kallare än 10 grader den här veckan. Det innebär att vi verkligen har haft möjligheten att åka skidor. Vi har varit ute 5 dagar och jag har presterat drygt 4 mil på skidor.Det känns som om jag verkligen börjar kunna åka skidor, börjar hitta balansen och fegar inte så mycket i backarna.

Backarna nerför är mitt stora problem. Jag känner att jag tappar kontrollen på skidorna och  kan se mig krocka med något okänt framför mig. Eftersom de moderna skidspåren är så preparerade att det är som att åka i en räls, så går det inte att bromsa i dom. Det går inte att ploga och min mentala känsla är att jag sitter som i en rävsax i spåret.

Vad jag behöver lära mig där är balansen och att kunna lyfta ut skidorna för att kunna bromsa upp. OCH jag behöver lära mig att det är inte så farligt om det går lite fort. Man kan faktiskt sätta sig på rumpan också om det går åt helvete.

Veckans mål är att jag åtminstone ska klara av den ena av backarna på Ormberget hela vägen utan att fega. Den enda trösten veckan som var är att det finns fler som tycker att backarna är ENORMA.

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar