tisdag 1 januari 2013

Nyårslöfte 2013

Jag och min man hade en trevlig nyårsmiddag på tu man hand på Tallkotten. Middagen och vinerna var riktigt bra. Men det som gjorde det allra bäst var lugnet i restaurangen. Vi kunde verkligen sitta och prata med varandra. Ett av ämnena var nyårslöften och hur vi ser på det hela. Vi har inte avgett några riktiga nyårslöften utan vårt mål är att fortsätta träna i minst samma omfattning som 2012 och försöka vara lite hälsosammare när det gäller mat och dryck.

Att påbörja ett nytt år, känns för mig som att få börja på en ny oskriven bok. Sidorna ska fyllas med innehåll och det är bara en själv som avgör vad som ska stå där.

Jag har några mätbara mål för 2013,
1) under 2012 har jag gått ner 7 kg så jag ska gå ner lika mycket under 2013
2) jag ska åka tjejvasan på 3,5 timmar
3) springa milen i maj i Luleå
4) cykla Vätternrundan
5) simma Vansbroloppet
6) springa tjejmilen på 60 minuter
7) springa Lidingöloppet
8) blogga minst en gång i veckan
9) blogga på Pearlshop minst en gång i veckan med en ny produkt.

Innebörden av all tävling är att jag kommer att ha gjort tjejklassikern i februari och påbörjar den svenska klassikern med Vätternrundan i början av juni. Fördelen med loppen är att jag måste utmana mig hela tiden och håller igång träningen.

Förutom träningen så kommer 2013 att innehålla många fler roliga saker också. Vi åker till fuerteventura om två veckor, en vinresa i maj och förhoppningsvis ytterligare en resa i mörka november.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar