lördag 13 mars 2010

Socialt liv

Det känns riktigt skönt att ha lediga helger. Man hinner med att vara social med familjen. Idag har jag varit i Boden och hälsat på min mor. Vi var och tittade på spisar eftersom hon funderar på att byta till en ny. Resultatet av det blev en ny kaffebryggare till oss och byxor åt Cornelia och Astrid.

På väg från Boden plockade jag upp Kim eftersom han, Jonas och Frida skulle äta middag hos mig. Jag hade inte planerat middagen färdigt så vi var allihop och handlade på Ica Maxi. Resultatet blev en fondue, vilket jag inte ätit på flera år. Det var lite intressant att hitta igen själva fonduegrytan. De första delarna hittade jag lätt men sedan när vi skulle tända den insåg jag att jag missat själva tändsatsen. Så det var bara ut ett varv till i lekstugan för att hitta igen den.

Sedan insåg vi att fonduegafflarna var borta och dom har jag fortfarande ingen aning om var de finns. Vi löste det genom att använda stekpincetterna. Det var riktigt gott och vi blev riktigt mätta.

Vi avslutade kvällen med att se schlagerfestivalen där faktiskt jag gillade vinnarlåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar